Spring naar de inhoud
  • Home
  • Over Hageland Klassiek
    • Wie zijn wij
    • Vrienden van Hageland Klassiek
  • CD-recensies
    • Händel & Colonna: tussen grandeur en devotie.
    • Keizerlijke pracht
    • Koninklijk Geschenk op orgel
    • Haydn & Schotse volksmuziek
    • Een verstilde pracht: The Marian Consort in pure polyfonie
    • De oneindige mogelijkheden van de cello
    • Kerstavond, live bezongen
    • Pure, zuivere polyfonische schoonheid
    • Beethoven in een cellofaantje: vreemd maar onuitwisbaar
    • Drie stijlen, een brug naar schoonheid
    • Polyfonie, uit het niets….
    • Johannes & Robert en de invloed van Clara
    • De Caccini-Clan
    • Vroege influencers van Bach
    • Au salon, terugblik op 19de-eeuwse salons
    • Shakespeare’s Plays
    • Bach meesterlijk gereconstrueerd
    • Hendrik Tobi, vergeten Antwerpse Meester
    • Melancholie in Renaissance & Barok
    • Zayt Gezunterheyt
    • Matthew Locke, componist in barre tijden
    • Verrassende Verkenning van Amerikaanse Kamermuziek
    • Brahms’ liefde voor de hoorn en de klarinet
    • De complexe emoties van de vrouw
    • Hindemith & Schnittke: niet op een nuchtere maag
    • Hoogtepunten Koningin Elisabethwedstrijd 2024
    • Partita’s van Bach op een tangentpiano
    • Le Tragédie de Salomé: spannende thriller
    • Liederen op gedichte van Heinrich Heine
    • Canto Ostinato: hypnotiserend of enerverend?
    • Berg, Brahms, Poulenc & Schumann: piano & klarinet
    • Tourout, Isaac & Weerbeke: grensoverschrijdende schoonheid
    • Peter Benoits muzikale erfenis
    • Kijk, de aarde beeft: Antoine Brumel
    • Matthew Locke, componist in barre tijden
    • Het Arcadische ideaal
    • Europese dromen
    • (On)voltooid orgelwerk van Bach
    • Cantiones Natalitiae
    • Zevenmaal Respighi
    • Beethoven, Simrock en de Wiener Zeitung
    • Jos van Immerseel’s klavecimbelmeesterwerk
    • Bach, bariton/bas en sombere cantates
    • Mozart’s onvoltooide Mis in C Mineur
    • Tielman Susato: een man van veel talenten
    • Mendelssohn, Schotland en Luther. 
    • Arcadelt, Mouton en Desprez: prachtige polyfonie
    • Gevleugeld risico: The Marian Consort
    • Paris & Haffner: sprankelende Mozart
    • Shostakovich: donker en uitdagend
    • Een waaier aan Franse muziek voor hobo en piano
    • Luzzaschi: Gefundenes Fressen voor La Néréide
    • Collegium Vocale Gent : toppen van hemels geluk
    • Reminiscentiae : de kosmos van Veljo Tormis
    • Britten & Elgar: een parel uit een oester in de zee
    • Zomervakantie op Madeira: Concerti Grossi
    • Saint-Saëns & Lalo: werken voor cello en orkest
    • Open Spaces: experimentele complexiteit
    • Mr. Charles, barokmuziek met een slimme twist
    • Komorebi: sonisch landschap
    • Legrenzi’s dood van het berouwvolle hart
    • Chouchane Siranossian: duivelse baroksensatie
    • De Ratas: meesterlijke muzikale oorwurmen
    • Orpheus’ Echo: de mystieke kracht van Per-Sonat
    • Charles-Joseph van Helmont. Wie, zegt u?
    • 1723: alle redenen zijn goed
    • Philips & Dering: Engelse katholieke bannelingen
    • Ein Deutsches Barockrequiem: troost & aanvaarding
    • Telemann versus Rolle: Il Gardellino verbluft
    • Respighi en het eerbetoon
    • Hans Georg Nägeli. Wie?
    • Schönberg en zijn Triskaidekafobie
    • De houten prins, geheimzinnige Bartók
    • Haydn’s Stabat Mater: een pareltje!
    • Hulde aan Maria Malibran
    • Change, muziekgeschiedenis op een schijfje
    • Franz, Peter & Schubert
    • Giacomo Sarcuni
    • Minimalisme en Marcus Aurelius
    • Bach mag. Elke dag.
    • Ryelandt & Gezelle
    • Uitmuntende klank zonder beeld: Zoroastre
    • Componisten eren componisten
    • Hélène de Montgeroult: een ontdekking!
    • Anna Fedorova, Rachmaninoff
    • Salve Regina: Händel in Italië
    • Bach, The Sixteen & de kunst van het kopiëren
    • Mozart y Mambo: color fuera de las líneas!
    • Feeëriek, dromerig & verhalend
    • The Bachs & The Flute
    • Een Spaanse roadtrip
    • Oprechte, zuivere schoonheid
    • Cellissimo
    • Mendelssohn eert Beethoven eert Bach
    • Grote spreidstand
    • Rustige vastheid (bis)
    • ‘Verborgen’ talent
    • De dromerigheid van een muziekdoosje
    • Rachmaninov: Liturgy of St. John Chrysostom
    • Purcell, Händel, Telemann, Platti & Vivaldi | Musica Gloria
    • Ennio Morricone 
    • Terrain Vague
    • Handel Enchantresses
    • Grands Motets Rameau
    • Leuven Chansonnier
    • Astor Piazzolla & Ben Faes
    • Mahler, Berg, Webern en Zemlinsky
    • Berten D’Hollander & Nicolas Lestoquoy
    • BRAHMS, 3 Sonates
    • Luigi Concone
    • Specchio Veneziano
    • Naissance
  • Praktisch
    • Tickets
    • Contact
  • Home
  • Over Hageland Klassiek
    • Wie zijn wij
    • Vrienden van Hageland Klassiek
  • CD-recensies
    • Händel & Colonna: tussen grandeur en devotie.
    • Keizerlijke pracht
    • Koninklijk Geschenk op orgel
    • Haydn & Schotse volksmuziek
    • Een verstilde pracht: The Marian Consort in pure polyfonie
    • De oneindige mogelijkheden van de cello
    • Kerstavond, live bezongen
    • Pure, zuivere polyfonische schoonheid
    • Beethoven in een cellofaantje: vreemd maar onuitwisbaar
    • Drie stijlen, een brug naar schoonheid
    • Polyfonie, uit het niets….
    • Johannes & Robert en de invloed van Clara
    • De Caccini-Clan
    • Vroege influencers van Bach
    • Au salon, terugblik op 19de-eeuwse salons
    • Shakespeare’s Plays
    • Bach meesterlijk gereconstrueerd
    • Hendrik Tobi, vergeten Antwerpse Meester
    • Melancholie in Renaissance & Barok
    • Zayt Gezunterheyt
    • Matthew Locke, componist in barre tijden
    • Verrassende Verkenning van Amerikaanse Kamermuziek
    • Brahms’ liefde voor de hoorn en de klarinet
    • De complexe emoties van de vrouw
    • Hindemith & Schnittke: niet op een nuchtere maag
    • Hoogtepunten Koningin Elisabethwedstrijd 2024
    • Partita’s van Bach op een tangentpiano
    • Le Tragédie de Salomé: spannende thriller
    • Liederen op gedichte van Heinrich Heine
    • Canto Ostinato: hypnotiserend of enerverend?
    • Berg, Brahms, Poulenc & Schumann: piano & klarinet
    • Tourout, Isaac & Weerbeke: grensoverschrijdende schoonheid
    • Peter Benoits muzikale erfenis
    • Kijk, de aarde beeft: Antoine Brumel
    • Matthew Locke, componist in barre tijden
    • Het Arcadische ideaal
    • Europese dromen
    • (On)voltooid orgelwerk van Bach
    • Cantiones Natalitiae
    • Zevenmaal Respighi
    • Beethoven, Simrock en de Wiener Zeitung
    • Jos van Immerseel’s klavecimbelmeesterwerk
    • Bach, bariton/bas en sombere cantates
    • Mozart’s onvoltooide Mis in C Mineur
    • Tielman Susato: een man van veel talenten
    • Mendelssohn, Schotland en Luther. 
    • Arcadelt, Mouton en Desprez: prachtige polyfonie
    • Gevleugeld risico: The Marian Consort
    • Paris & Haffner: sprankelende Mozart
    • Shostakovich: donker en uitdagend
    • Een waaier aan Franse muziek voor hobo en piano
    • Luzzaschi: Gefundenes Fressen voor La Néréide
    • Collegium Vocale Gent : toppen van hemels geluk
    • Reminiscentiae : de kosmos van Veljo Tormis
    • Britten & Elgar: een parel uit een oester in de zee
    • Zomervakantie op Madeira: Concerti Grossi
    • Saint-Saëns & Lalo: werken voor cello en orkest
    • Open Spaces: experimentele complexiteit
    • Mr. Charles, barokmuziek met een slimme twist
    • Komorebi: sonisch landschap
    • Legrenzi’s dood van het berouwvolle hart
    • Chouchane Siranossian: duivelse baroksensatie
    • De Ratas: meesterlijke muzikale oorwurmen
    • Orpheus’ Echo: de mystieke kracht van Per-Sonat
    • Charles-Joseph van Helmont. Wie, zegt u?
    • 1723: alle redenen zijn goed
    • Philips & Dering: Engelse katholieke bannelingen
    • Ein Deutsches Barockrequiem: troost & aanvaarding
    • Telemann versus Rolle: Il Gardellino verbluft
    • Respighi en het eerbetoon
    • Hans Georg Nägeli. Wie?
    • Schönberg en zijn Triskaidekafobie
    • De houten prins, geheimzinnige Bartók
    • Haydn’s Stabat Mater: een pareltje!
    • Hulde aan Maria Malibran
    • Change, muziekgeschiedenis op een schijfje
    • Franz, Peter & Schubert
    • Giacomo Sarcuni
    • Minimalisme en Marcus Aurelius
    • Bach mag. Elke dag.
    • Ryelandt & Gezelle
    • Uitmuntende klank zonder beeld: Zoroastre
    • Componisten eren componisten
    • Hélène de Montgeroult: een ontdekking!
    • Anna Fedorova, Rachmaninoff
    • Salve Regina: Händel in Italië
    • Bach, The Sixteen & de kunst van het kopiëren
    • Mozart y Mambo: color fuera de las líneas!
    • Feeëriek, dromerig & verhalend
    • The Bachs & The Flute
    • Een Spaanse roadtrip
    • Oprechte, zuivere schoonheid
    • Cellissimo
    • Mendelssohn eert Beethoven eert Bach
    • Grote spreidstand
    • Rustige vastheid (bis)
    • ‘Verborgen’ talent
    • De dromerigheid van een muziekdoosje
    • Rachmaninov: Liturgy of St. John Chrysostom
    • Purcell, Händel, Telemann, Platti & Vivaldi | Musica Gloria
    • Ennio Morricone 
    • Terrain Vague
    • Handel Enchantresses
    • Grands Motets Rameau
    • Leuven Chansonnier
    • Astor Piazzolla & Ben Faes
    • Mahler, Berg, Webern en Zemlinsky
    • Berten D’Hollander & Nicolas Lestoquoy
    • BRAHMS, 3 Sonates
    • Luigi Concone
    • Specchio Veneziano
    • Naissance
  • Praktisch
    • Tickets
    • Contact

Meesterwerken van Matthew Locke

Hageland Klassiek vzw
Veemarkt 6, Tienen
BE 0744.837.462

Facebook-f Instagram Youtube